Tänä aamuna pojat heräsivät jälleen ennen aikojaan ja olivat jo yläkerrassa leikkimässä kun minä vasta heräsin neidin kanssa. Niinä aamuina kun pojilla on kerho aamurutiinit menevät tiukan kaavan mukaan, jotta ehtisimme suht ajoissa kerholle.

- Pojat, aamupesulle kipin kapin!
- (Esikoinen) Äää, miks aina pitää mennä aamupesulle? Sä oot tyhmä! Mä en lähde tänään kerhoon, mä jään yksin kotiin!
- Aivan sama, mutta nyt alakertaan aamupesulle, hop hop.
- Äää-ä, mä en tule!
- No sitten saat lähteä kerhoon yöpuvussa.
- (Nuorempi poika) Mut mä tulen kiltisti aamupesulle.

Lähden aamupesulle neidin kanssa alakertaan.

- Nyt sassiin aamupesulle!
- (Nuorempi poika) Tyyny! Missä tyyny on?
- En tiedä, etsi. Vessaan nyt ja vaatteet pois.

Saan tehtyä aamupesut neidille ja nuoremmalle pojalle. Esikoinen on vielä saatava aamupesulle.

- NYT aamupesulle ja vikkelään!!
- Mikä ihme siinä on, että on niin vaikea tulla aamupesulle? Joka ikinen aamu ja ilta saa aina samasta asiasta riidellä.
- (Esikoinen) Byäää!
- Nyt ne vaatteet pois ja pesulle.

Neiti ja pojat lähtevät yläkertaan ja pääsen vihdoin tekemään oman aamupesun.

- Äitiii, Keskimmäinen otti banaanin!
- Äitiii, Esikoinen kiusaa!!
- Byääh!
- Missä Neiti on ja miksi Neiti itkee?
- Keittiössä

Menen katsomaan yläkertaan miksi neiti itkee edelleen. Tyttö roikkuu tuolilla tuolin selkänojaan hameestaan kiinni jääneenä. Oli yrittänyt päästä tuolin avulla tiskipöydälle. Pelastan neidin hädästä ja takaisin alakertaan jatkamaan aamupesuani.

- Byääh, Esikoinen rikkoi mun veneen!!
- No saahan sen korjattua, rakenna uusi vene legoista.
- No ei saa, byäää! Äläkä puhu mulle!
- No en puhu. Mene yläkertaan sitten.

- Neiti, älä viitsi kiljua, naapurissa vielä nukutaan... Ja anna sen lastan olla!
- Älä mene sinne roskikseen, siellä ei ole vieläkään mitään sinulle!
- Mene nyt katsomaan yläkertaan mitä pojat tekee, äiti pukee vielä.
- Jätä nyt se roskis rauhaan!!

Pääsen vihdoin yläkertaan.

- Kuka on taas repinyt sohvan tyynyn irti? Pistäkää se takaisin paikalleen.
- Missä sukat on?
- En mä tiedä.
- No hae ne jostain, annoin ne alhaalla.
- No kun ne ei mahdu jalkaan.
- Miten niin ei mahdu? Et voi kuitenkaan ilman sukkia lähteä minnekään.

Pikainen aamupalan teko.

- Aamupalalle! Ja tuokaa reput myös!
- Mä en syö tota!
- Istu Neiti omalle paikalle, äiti antaa puuron ihan kohta.
- Pojat, NYT aamupalalle!
- Äää!!
- Voi rinsessa, saat ihan just puuron kun pojat tulevat syömään. Käy nyt istumaan omalle paikalle. Mihin jo ehdit viedä vesimukin?
- Mitä meillä on kerhoeväänä? Saadaanko tänään mehua?
- Näette kerhossa. Mehua ette saa, koska veljesi joi salaa kaikki trip-mehunne.
- Koita nyt kulta syödä, kohta pitää mennä jo pukemaan.

- No niin nyt pukemaan.
- Pukemaan NYT!
- Neidillä on jo ulkovaatteet päällä, nyt pojat haalarit niskaan ja menoksi!
- Missä mun housut on?
- En tiedä, käy katsomassa alhaalta.
- En mä löydä niitä!
- Katso vessasta. Pistä vauhtia nyt.
- Mä en haluu kauluria!!
- Älä sitten laita, ei siellä nyt niin kylmä ole.
- Hanskat ja reppu  mukaan!
- Missä mun hanskat on?
- Siinä lattialle.
- Äää, Esikoinen otti mun pipon!!
- Enkä ottanut!
- Otitpa!
- Enkä!
- No näytäpä tänne sitä pipoa. Sinun pipo tämä on, pistä päähän nyt ja pihalle.
- Ja autolle suoraan! Ei jäädä minnekään leikkimään!

Huoh, vajaa puolitoista tuntia tiukkaa showta ennenkuin pääsimme kerholle ja vihdoin sain huokaista 2,5 tunniksi helpotuksesta. Se on niin helppoa olla vain yhden lapsen kanssa :D