Tämä viikko on mennyt keväästä nauttiessa talviloman merkeissä. Nyt kun kelit ovat olleet mitä parhaimmat niin ei ole paljoa malttanut sisällä istuskella, pihatöitä on tullut tehtyä silleen sopivasti ja tasapuolisuuden nimissä myös laiskoteltu.
Parina päivänä piti lähteä oikein kameran kanssa tutkimaan pihapiirin antia ja tällaista siellä näkyi:

Karvamatoja eli haavan norkkoja piha täynnä

Valkovuokko?

Muutama sinivuokkokin eksynyt pihalle (ja juu, ei ole vielä haravaan tartuttu ;-)

Raparperia taitaa taas tulla ihan riittämiin

Lumikellokin alkaa heräillä

Viinimarjapensaissa on jo lehdet

Pihan ainoa krookus

Koivunlehdet hiirenkorvalla kohta
Viereinen koivu on jo lehdessä

Keisarinpikarililja ottanut pienen varaslähdön

Scillat ovat kukkineet jo jonkin aikaa
Kevät on mielestäni ihaninta aikaa, kun luonto alkaa herätä talven jäljiltä, linnut aloittavat viserryksen, ulkona alkaa tuoksua kevään tuoksut, kuten tuore multa ja kura (jopa meillä sisällä, kiitos lapsien, jotka onnistuvat löytämään ne kaikki kuraiset paikat kuivallakin säällä ;-). Olen jo päässyt upottamaan sormeni multaan alkukevään taimikasvatuksen myötä, joten kaipuu päästä kukkapenkkien kimppuun ei ole niin suuri kuin viime keväänä oli. Ilolla ja jännityksellä seuraankin selviävätkö taimeni tänä vuonna niin pitkälle että pääsisin niitä ulos istuttamaan, toistaiseksi vielä näyttää lupaavalta, koska suurin osa taimista on hengissä... vielä.
Kommentit
Tämän blogin kommentit tarkistetaan ennen julkaisua.